Blog

Vi skal turde debattere både, hastighed og beskyttelse af naturen

Vi skal turde debattere både, hastighed og beskyttelse af naturen

Vi skal turde at tage debatten om forskellige politiske emner, og det som bliver diskuteret hjemme i stuerne. Igennem rigtig mange år, har der til tider været fokus på hastighed, bådstørrelse, motorstørrelse og hvordan der helt konkret sikres, at der er plads til alle de mange forskellige aktiviteter, der i dag foregår på Silkeborg-søerne.
Boliger for alle på banearealet

Boliger for alle på banearealet

For Socialdemokratiet er det vigtigt, at vi bor blandet, at vores børn går i skole sammen og møder hinanden i lokalsamfundet. Nu er banearealet under luppen, og en helhedsplan er på vej. Her vil vi fra Socialdemokratiet arbejde benhårdt for, at 20-25 procent af boligerne skal være almene boliger. Det gør vi for at styrke udviklingen og sikre, at almindelige lønmodtagere fortsat skal have råd til at bo i Silkeborg.
Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse

Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse

Udfordringen er til at tage at føle på. I år var tallet i Silkeborg Kommune 21.1 procent, der valgte en erhvervsuddannelse efter folkeskolen. Det politiske mål er for nuværende 25 procent og fra 2025 er ambitionen at 30 procent af en ungdomsårgang skal vælge en erhvervsuddannelse.
Drewsen skal blive på Torvet

Drewsen skal blive på Torvet

I år fejrer vi 175 år jubilæum med Silkeborg som en levende handelsby. Rigtig meget af den ære kan vi tillægges Michael Drewsen, der satte gang i Silkeborgs udvikling med etablering af papirfabrikken.
Kultur-, Social- og Idrætsboost

Kultur-, Social- og Idrætsboost

Sidste år blev der afsat 1,3 mio. kr. i støtte til kultur- og idrætslivet på grund af konsekvenserne af nedlukningen.
Vi er stolte af Silkeborgs udvikling

Vi er stolte af Silkeborgs udvikling

Silkeborg har forandret sig til det markant bedre. Vi er glade for alle, der vælger byen til. Silkeborg er attraktiv, og det er noget, som mange andre tilsvarende byer må kigge langt efter.
  • 1
  • 2
  • 3 (nuværende)